Om underviseren

Palle Schmidt er illustrator, tegneserieskaber og forfatter, og har levet af det siden 1998.

Kendt for sine anmelderroste tegneserier “Blodets Konkubine” og “STILETTO”, der begge er udkommet i USA, samt “Thomas Alsop”, der blev udnævnt til årets bedste mini-serie 2014 af USA Today. Desuden forfatter til adskillige bøger, børnebøger og graphic novels. I 2012 gennemførte han en 1-årig Master Class i manuskriptskrivning fra Den Danske Filmskole.

Palle Schmidt er ophavsmand til et online kursus i tegneserier på engelsk, der har eksisteret siden 2012. Du finder kurset på comicsforbeginners.com. Han har undervist på et hav af folkeskoler samt på Visual Storytelling linjen på Animation Workshop i Viborg. Pt underviser han på forfatterskolen for unge i Ringsted.

Mere om Palle

Du kan læse meget mere om Palles udgivelser på hans egen hjemmeside her.

Er du nysgerrig på endnu mere historie-fortælling, bør du kigge på PlotCast, en podcast om og med forfattere.

Kontakt for yderligere info eller for at aftale skolebesøg